Verhuisd! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Kristy van Wel

Blijf op de hoogte en volg Kristy

25 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Dag trouwe volgers!

Zoals ik in m'n vorige verslag al vertelde moesten we voor een weekje verhuizen en stonden we op het punten te gaan onderhandelen met een villa eigenaar. Deze onderhandeling is bijzonder succesvol verlopen :D.

Woensdag kwam Putu bij ons langs. Hij is de eigenaar van een gloedjenieuwe villa, genaamd Villa Alam. Het is maar 3 straten verderop van Villa George (de villa waar we anders wonen)! Een vriendelijke vent die goed Engels spreekt, zelf in een hotel werkt en nu z'n eigen villa heeft gebouwd om te verhuren. We hebben de prijs wat kunnen verlagen, 2 dagen ontbijt geregeld en gezorgd dat hij de wi-fi aanlsuit (het huis is nog niet helemaal klaar). Zo, was dat ook weer geregeld! Van 24 januari tot 1 februari hebben wij een ander plekkie om te wonen.

Diezelfde middag hebben we met Lila gepraat over het gigantische gat in de weg net voor onze villa. Sandra en ik wilden dat wel even fixen, maar we hadden wel cement en als de zooi nodig... Zouden hij de buurman die nog aan het bouwen is niet kunnen vragen of hij ons wil helpen?

Maaaar nee, dat was onze verantwoordelijkheid niet, wij zouden dat niet moeten betalen, dat was mannenwerk, bladiebla, je kent het wel. Dus Lila (topvent) heeft een man of 8 in de straat opgetrommeld om de volgende ochtend samen de straat te repareren!

Na gewacht te hebben op een slecht geplande onweersbui gingen de heren aan de slag. Alle losse steentjes en zand dat op straat lag verzameld en in dat gat gegooid, zak cement erover, stel emmers water erover, en maar rondscheppen. Ik zal wat foto's toevoegen - die vooral niet in scène zijn gezet :P - waarop wij ook hard aan het werk zijn!

Op een gegeven moment hebben we onze zelfgemaakte cake en glaasjes water rondgedeeld aan de heren, want ach, dan hadden wij onze 'vrouwentaak' ook weer vervuld. Het is nog maar de vraag hoelang de straat heel blijft dit regenseizoen, maar voor nu ziet het er weer goed uit, en het was vooral ook heel leuk om met z'n allen te doen!

's Middags zijn we lekker naar de Starbucks in Ubud geweest, gewoon, omdat het kan! En 's avonds weer even naar ons nieuwe stekkie wezen kijken bij Putu. Daar hebben we het personeel ontmoet. Kadec, een gezellige jongeman die helemaal weg is van het Nederlands voetbal (hij kent meer clubs en voetballers dan ik (niet dat dat zo moeilijk is)). Hij zorgt voor het ontbijt en maakt de kamers schoon enzo. En Gusti-met-de-snor (een andere Gusti dan onze taxichauffeur) is onze bewaker.

Gister (vrijdag) hebben we even koffie gedronken met Julie (van het stagebureau). Zij woont al een paar jaar in Ubud en heeft dus een hoop handige weetjes voor ons! Daarnaast heeft ze even duidelijk gemaakt dat we wat betreft onze stageopdracht toch maar vooral op Djinaldi (de baas) moeten vertrouwen, en niet op Oka (de begeleider vanuit Bedulu). Een aardige vent, maar hij praat maar slecht Engels en is een beetje chaotisch...

Vrijdagmiddag hebben we een rondje Bedulu gedaan op de scooters. Even uitzoeken wat er allemaal te zien is en hoe de inwoners over het toerisme denken. Hier ontmoetten we Madé, een man van een jaar of 35 die met z'n familie recht tegenover ons, aan de andere kant van de rivier woont. We hebben zeker een uur lang met hem gekletst en kopi gedronken (Balinese koffie, best lekker!). Hij nodigde ons uit om een keer op zaterdagavond te komen, omdat er dan vaak wat mensen uit de buurt wat komen drinken.

Vrijdagavond zijn we verhuisd! Putu heeft onze spullen opgehaald en we zijn er zelf achteraan gescooterd (wel 1 hele kilometer!). We hebben nog een beetje gekletst met Putu, Kadec, Gusti en Gusti en zijn ons gaan installeren in onze nieuwe slaapkamers. Heerlijk zo, dat alles nog helemaal nieuw is! Maar dat heeft ook z'n nadelen, aangezien douches nog niet helemaal naar behoren werkten. Ze wilden niet warm worden en er was weinig druk. Nadat Putu het een en ander gerommeld had was die van Sandra gemaakt, maar was die van mij weer te heet en werd ie niet meer koud! Jaja wat een grap. Douchen was dus geen pretje, dus ik zal voorlopig die van Sandra maar gebruiken.

Verder hebben we vanmorgen heerlijk ontbeten en heeft de goede man zelfs nog wat foto's gemaakt van ons aan de ontbijttafel om op een eventueel toekomstige website te plaatsen :'). Vanmiddag manicure/pedicure gedaan en allebei onze haren laten stijlen (wederom, gewoon, omdat het kan). Vanavond even bij Madé in Bedulu een drankje doen en kennismaken met nog een paar mensen uit het dorp en daarna waarschijnlijk door naar Ubud, om te kijken of er nog iets te doen is in de club daar!

Sorry voor het lange verhaal, maarja dan hebben jullie ook weer wat te doen! Ik hoop dat het me lukt om nog wat foto's bij m'n vorige verslag te plaatsen en bij dit verslag...

Groetjes!

Kristy

• 25 Januari 2014 - 11:22

Tonnie :

Heej kitty,

leuk om te lezen dat jullie een goed onderkomen hebben gevonden. En dat je al zoveel verschillende mensen hebt leren kennen. Kan alleen maar goed zijn voor je opdracht daar. Ik zie dat jullie nog steeds echt lekker genieten het vakantiegevoel en groot gelijk heb je. Groetjes mama

• 26 Januari 2014 - 13:25

Peter En Sharrie:

Hoi Kris,
    Ziet er weer allemaal leuk uit zeg. We zijn jaloers !!!!
    Ik (Pèèt) iets meer als Sharrie. :-)

Blijven genieten.
    xxx