Nieuwe huisgenoot! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu Nieuwe huisgenoot! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu

Nieuwe huisgenoot!

Door: Kristy van Wel

Blijf op de hoogte en volg Kristy

03 Februari 2014 | Indonesië, Ubud

Selamat siang! (goedemiddag)

Aangezien het al de hele dag regent heb ik besloten om maar weer eens verslagje te schrijven.

Allereerst wil ik onze zeergewaarde collega Leander welkom heten in het prachtige maar niet altijd zonnige Bali! Gisteravond zijn we met Gusti de taxichauffeur afgereisd naar Denpasar om hem op te pikken. Waar het bij ons een beetje mis ging en we zeker een uur hebben moeten wachten de dag dat we landden, hadden we ons voorgenomen om er mooi op tijd te staan en wisten we van te voren ook waar we moesten staan.

Dachten we...

Toen een half uur na de landing nog nergens een Leander te bekennen was hebben we ons opgesplitst in teams. Sandra wacht bij de internationale aankomsthal, ik wacht bij de aankomsthal van Jakarta en Gusti pendelt op en neer, uitzoekend waarom het opgegeven vluchtnummer nergens te vinden is.

Om een lang verhaal kort te maken, op Jakarta was het een en ander aangepast in de vluchtschema's, waardoor hij een uur later met een andere vlucht vertrok en bij aankomst een eeuwigheid op zijn koffer moest wachten. We stonden er om 17:00u, we vertrokken richting de villa om ongeveer 20:00u. Wat een feest! Maar goed, nu zijn we gezellig met z'n drieën!

Over afgelopen week heb ik niet veel te vertellen. We zaten vorige week dus in de villa van Putu, omdat in 'onze' villa andere gasten geboekt hadden. Ook die villa was erg mooi en het personeel (Kadec en Gusti-met-de-snor) waren aardig. Helaas was er geen zwembad, en die ga je met deze temperaturen snel missen...

Daarom zijn we afgelopen dinsdag naar het strand in Sanur geweest. Het zal wel ongeveer in 40 min te scooteren zijn, maar aangezien we nogal eens fout reden deden we er een dik uur over (haha). Het strand was prachtig! Blauwe zee, groene bomen tussen het bijna witte zand. En ondanks dat je het wel zou verwachten met het weer hier, was er bijna niemand te zien. Heerlijk dus!

Vrijdagochtend zijn we met Putu een trip wezen maken over de rijstvelden. Onze grote vogeltjesliefhebber heeft ons werkelijkwaar álles verteld over elk vogeltje wat ie zag, bijna lachwekkend gewoon. Ondanks dat we bijna dood gingen van de warmte (tussen 8u en 10u 's morgen, kun je nagaan) was het wel erg mooi!

Vrijdagavond zijn we bij Gusti (taxichauffeur) thuis wezen eten. En lekker dat het was! Nasi goreng, kipsaté en kippenpootjes! Verder kwamen ook Gusti-met-de-snor (onze bewaker), zijn dochters en Madé (een andere taxichauffeur) mee eten. We hebben er uren gezeten en veel taaloefeningen gedaan. We kunnen inmiddels een hoop woorden Balinees en Bahasa (de algemene taal in Indonesië). Zeker voor herhaling vatbaar, zo'n avondje!

Dit waren wel de hoogtepunten van de afgelopen week. Ik heb ook (éindelijk) m'n rapport van m'n vorige stage afgerond. Zoals ik al zei regent het vandaag al de hele dag, en ga ik dus even mijn plan van aanpak voor deze stage in elkaar knallen! Ik heb bij mijn vorige verslag nog wat foto's gezet en zal er hier ook weer een paar bijplaatsen!

x

• 06 Februari 2014 - 22:22

Geertjan En Therese:

Zo te lezen gaat alles goed daar, straks als je terug komt
    Kun je vast vloeiend Balinees! ;-)
    Geniet er lekker van! Ennuh...
    Effe doorbijten met je verslag dan kun je straks als jullie pap en mam er zijn ze mooi rondleiden!
    Groetjes