Reis & Aankomst - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu Reis & Aankomst - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu

Reis & Aankomst

Door: Kristy van Wel

Blijf op de hoogte en volg Kristy

12 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Dag allemaal!

Bij deze mijn eerste reisverslag. Ik moet jullie waarschuwen: ik ben geen schrijver, dus verwacht er vooral niet te veel van. :)

Het is hier nu half 3 's middags, wat betekent dat het bij jullie in Nederland half 8 's morgens is en, aangezien het zondag is, iedereen nog wel op bed zal liggen. De regen valt al zeker een half uur met bakken uit de lucht. Daardoor koelt het gelukkig een beetje af, want het is hier ontzéttend warm.

Gisteravond om een uur of 8 zijn we aangekomen in ons verblijf na en langelange reis. Vrijdagmiddag om 13:00u (nl tijd) zijn we vanaf Schiphol vertrokken naar Abu Dhabi. Die vlucht duurde ongeveer 6 uur, maar gelukkig wat korter doordat we filmpjes konden kijken! In Abu Dhabi was het al donker toen we er aankwamen, maar dat maakte de stad er van bovenaf niet minder mooi op In Abu Dhabi hebben we een stop gehad van ongeveer anderhalf uur, waarna we met hetzelfde vliegtuig weer verder vlogen naar Jakarta.

De vlucht van Abu Dhabi naar Jakarta was wat minder. De vlucht duurde 8 uur en het was de bedoeling dat we wat zouden slapen. Ik zal het kort houden: slapen in het vliegtuig is een drama. Ik heb op een gegeven moment m'n draai een beetje kunnen vinden en wel iets kunnen slapen, maar werd doodmoe wakker. Het hobbelige laatste half uur van de vlucht maakte het er niet veel beter op. Op Jakarta hebben we een stop van ongeveer 2 uur gehad en moesten we overstappen. Het vliegveld van Jakarta was ook nogal onduidelijk, maar met behulp van een mede-Hollander die er al eens eerder was geweest hebben we ons vliegtuig naar Bali kunnen vinden!

De vlucht van Jakarta naar Bali duurde gelukkig nog geen 2 uur. En na de landing in Bali stapten we meteen de 30 graden in. Onze taxichauffeur zou ons opwachten in de aankomsthal, maar we konden hem nergens vinden. Na een uur te hebben gewacht hebben we contact opgenomen met de beheerder van ons verblijf uit Nederland en even later stond de taxichauffeur er!

Tijdens de rit van 3 kwartier naar ons verblijf heb ik ontdekt dat er zelfs over míjn rijstijll niets meer te klagen valt. Verkeersregel bestaan volgens mij niet, en dingen als stoplichten en strepen op de weg staan er voor spek en bonen. Maargoed, we zijn levend en wal aangekomen bij de villa!

Geweldig verblijf! Mooi huis, zwembad in de tuin, mooie kamers en vriendelijke mensen die ons kunnen helpen met vanalles. Ik zal uitvogelen hoe ik hier foto's bijzet.

Heerlijk geslapen vannacht, om een uur of 11 mn bed uitgeschud door mijn klasgenootje Sandra.


Ik zie dat het verhaal begon met 'het is hier half 3' en inmiddels is het 3 uur, dus ik brei er een einde aan.

Vanmiddag worden onze brommertjes gebracht door Julie, de vrouw van het stagebemiddelingsbureau die ons aan de stage heeft geholpen. Dan zullen we even de omgeving gaan verkennen! Dinsdag hebben we onze eerste stagedag. Hoe en wat is nog niet helemaal duidelijk, maar ik breng jullie dinsdag of woensdag wel weer op de hoogte!


Liefs Kristy




  • 12 Januari 2014 - 10:46

    Oma Van Hoogstraten:

    hoi Kristy,
    Wat prachtig dat ik dit zo kan lezen en zien. Leuke foto's.
    Fijn dat de reis goed is verlopen.
    Is de scooter daar beter als hier, want om je nou met de kar even op te halen wordt moeilijk.
    Veel plezier daar met je opdracht, en doe voorzichtig,
    Groetjes oma

  • 12 Januari 2014 - 11:06

    Ilona:

    Hey Kristy.
    Wat gaaf allemaal. Leuk om te lezen.
    Ik wens je een hele fijne tijd toe daar aan de andere kant van de wereld.
    Maar met zo'n verblijf komt dat vast helemaal goed.
    Op deze manier kunnen we mooi volgen wat je allemaal mee maakt en uitspookt.

    Groetjes ilona

  • 12 Januari 2014 - 12:00

    Tiona:

    Leuk zeg, zo te lezen en te zien waar je bent. Veel succes, ik zou zeggen neven en nichten dag bij jou ;)

  • 12 Januari 2014 - 13:43

    Geert Van Hoogstraten:

    Leuk dat je het zo kan bijhouden en veel plezier daar

  • 13 Januari 2014 - 22:03

    Peet:

    We houden je in de gaten :-)

  • 14 Januari 2014 - 08:06

    Monique De Kok:

    Wat ziet er dat prachtig uit ! Geniet er maar lekker van... Heerlijk in je korte broek, zitten wij hier met een dikke trui en winterjas ! Maak er een leuke stage tijd van. Het is een ieder geval een mooie plek die je nooit zult vergeten.

  • 15 Januari 2014 - 10:52

    Pèètje:

    Ha Krisje,

    super gaaf om te zien en te lezen joh.
    Je zegt dat je niet zo'n goeie schrijvert bent, maar dat valt best hoor. Je doet het kei goed.
    Ik ben super trots op je!!

    xxx
    P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Ubud

Kristy

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 5798

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 03 April 2014

Stage in Bali, Indonesië

Landen bezocht: