Het vakantiegevoel zet door... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu Het vakantiegevoel zet door... - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Kristy Wel - WaarBenJij.nu

Het vakantiegevoel zet door...

Door: Kristy van Wel

Blijf op de hoogte en volg Kristy

21 Januari 2014 | Indonesië, Ubud

Goeie avond allemaal!

We hebben weer een paar rustige dagen achter de rug. Begin inmiddels echt te wennen hier in Bali!

Vrijdag hebben we niet veel gedaan. Een reusachtige spin gezien die als een malle door de huiskamer rende. Gelukkig kwam de bewaker op het hysterische gegil af en heeft ie het monster buitengezet :P. Verder een lekkere bananenmilkshake gemaakt en van het weer genoten. Een keer een dag waarop het niet spontaan begon te regenen!

Zaterdag zouden we onze eerste werkdag hebben, namelijk touren met een gids door Bedulu om zo een beeld te krijgen van het dorp. Of die tour zou doorgaan was nog maar de vraag, aangezien onze begeleider niets van zich liet horen. Gelukkig kregen we om 10u bericht dat we om 11u in Bedulu moesten zijn (heerlijk zo optijd :)).

De tour was heel mooi, maar het was helaas ONTZETTEND warm. We hebben door de bossen rond Bedulu gewandeld en langs de rivier. In het bos stond een tempel met daarbij de 'olifantengrot'. Die naam is me nog steeds niet helemaal duidelijk, aangezien onze gids niet zo goed Engels sprak. Het was een kleine grot met twee beelden die symbool staan voor goden als ik het goed heb begrepen. Niet zo spectaculair als de naam dus doet vermoeden :P. Verder hebben we nog wat (historische) dingetjes in het dorp bekeken, zoals een oude sarcofaag, uitgehakte beelden in een muur uit de 9e eeuw, een pottenbakkershutje etc. Al met al wel interessant!

Okka (begeleider, dat oude priestertje weetjewel) had ons uitgenodigd om zondagmiddag om naar een optreden bij hem thuis te komen kijken. Kinderen zouden een dansvoorstelling geven. Stonden we daar heel enthousiast in onze mooiste outfit op de afgesproken plek, was er geen kind te zien. Niemand die begreep waar we het over hadden toen we vertelden over die dans en Okka in geen velden of wegen te bekennen. Dus hebben we maar besloten om even een rondje door Bedulu te rijden. Daar was een hele groep jongens aan het volleyballen met wat publiek erbij, dus zijn we maar aangesloten en hebben we wat gebabbeld met de mensen daar, erg gezellig! Tot het weer eens begon te regenen en we maar weer naar huis zijn gegaan.

Gister (maandag) zijn we naar Ubud gegaan voor een massage, want ja, je moet natuurlijk wel ontspannen op stage :P. Niet helemaal mijn ding, maar ach, je moet alles een keer gedaan hebben.

Vanmiddag had Lila ons uitgenodigd om mee te gaan naar een ceremonie een eindje verderop in de straat. Het was een soort feest bij een familie thuis, waarop de goden worden geëerd. We moesten een Sarong dragen, dat is een soort lange rok (zie foto's). Er werden verschillende rituelen gehouden en verder werd er muziek gemaakt en werd een soort dans uitgevoerd door een man die nogal interessant gekleed was (wederom, zie foto's). Het was wel heel gezellig! We hebben kennis gemaakt met verschillende mensen (allemaal erg aardig) en we voelden ons af en toe net aapjes in een dierentuin als ze naar ons keken en in het Indonesisch met elkaar over ons roddelden :P. Maargoed, zo zullen zij zich ook voelen wanneer wij van alles en iedereen foto's lopen te maken...

Verder niet veel bijzonders te melden. Vanaf vrijdag moeten we een weekje ergens anders onderdak vinden omdat er dan andere mensen in de villa zitten. We hadden een prachtige andere villa in de buurt gevonden en geregeld voor een mooi prijsje, maar een dag later kwam het vage verhaal dat ie al geboekt was en dat het toch niet door kan gaan. Dus nu contact gezocht met een ander die morgenmiddag even langskomt om te onderhandelen over de prijs. Eens kijken of het ons (lees: Sandra, die kan onderhandelen) lukt om daar voor een prikkie een weekje te kunnen verblijven!

Hopelijk staan de nieuwe foto's er vanavond op (voor degene die het nog niet weten, klik aan de linkerkant van het scherm op 'Foto's'), maar aangezien de Wi-Fi niet al te vlug is kan dat ook morgenochtend worden. Al is morgenochtend bij ons vanavond laat bij jullie bedenk ik me net (vervelend ook, dat tijdsverschil).

Wij gaan nog even Boer zoekt Vrouw terug kijken nu en dan naar bed!

xxx

PS: Ik raadt u allen aan vooral ook de gedetailleerde versie('s) op Sandra's blog te lezen: http://sandravanwilligen.waarbenjij.nu/

Die heeft er net wat meer zin in dan ik :P

• 21 Januari 2014 - 15:25

Sandra Van Willigen:

Bedankt voor de reclame!

• 21 Januari 2014 - 15:33

Tiona:

Je doet het ook goed hoor Kristy, leuk,om te lezen!